اردبیل زیبا

از دامنه‌های کوه سبلان که پایین بیاییم، شهری را در آغوش این کوه می‌بینیم که زیبایی‌اش وصف ناپذیر است. این شهر اردبیل نام دارد. شهری که به خاطر آب و هوای خنک و دلنشین خودش، همواره یکی از بهترین مقاصد سفر در ایران برای فصل تابستان معرفی می‌شود. در واقع، از هر زاویه‌ای که به اردبیل نگاه کنیم، چیزی جز حیرت و شگفتی نصیب ما نخواهد شد.اردبیل یکی از بهترین مقاصد سفرهای تابستانی در ایران به شمار می‌رود.

اکثر جاهای دیدنی اردبیل از طبیعت بی نظیر این شهر نشات گرفته‌اند و آرامش خاصی به خود به همراه دارند.
بازدید از جاهای دیدنی اردبیل هزینه چندانی نداشته و با مبلغ اندکی می‌توان ورودیه مکان‌های مختلف را به دست آورد.

 استان اردبیل دارای منابع طبیعی غنی است. این استان در شمال غربی ایران قرار دارد و مناظر طبیعی زیبا و منابع متنوعی دارد. به تفصیل:
 
1. جنگل‌ها: استان اردبیل دارای بیش از ۶۹ هزار هکتار جنگل است که انواع درختانی مانند فندق، ارس، بلوط، زبان گنجشک و افرا را شامل می‌شود.
 
2. مرتع‌ها: این استان دارای ۹۰۲ هزار و ۴۰۰ هکتار مرتع ییلاقی، قشلاقی و میان‌بند است .
 
3. آب‌های طبیعی: اردبیل دارای رودخانه‌ها، چشمه‌ها و دریاچه‌های زیباست که منابع آبی مهمی را فراهم می‌کنند.
 
4. مناظر طبیعی: دشت مغان و دریاچه شورابیل از جمله مناطقی هستند که با مناظر طبیعی خیره‌کننده مورد توجه گردشگران قرار دارند.
 
5. موارد دیگر: منابع طبیعی استان اردبیل شامل مراتع، جنگل‌ها، آب‌های طبیعی و مناظر طبیعی متنوعی است که از آن‌ها می‌توان لذت برد.
 

 

با سفر به اردبیل، از دیدن این منابع طبیعی و زیبایی‌ها لذت ببرید. 
 

برخی از جاذبه های تاریخی استان اردبیل

1. آرامگاه شیخ صفی‌الدین اردبیلی: این آرامگاه که در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد، مکانی مقدس و تاریخی است.
 
2. موزه چینی اردبیل: این موزه با قدمت چهار قرن، در بخش شرقی رواق اصلی مجموعه‌ی شیخ صفی‌الدین اردبیلی قرار دارد.
 
3. مسجد جامع اردبیل: یکی از معماری‌های اسلامی با اهمیت در این شهر است.
 
4. پل هفت چشمه (پل داش کسن): یک پل تاریخی در اردبیل که به دوره صفویه می‌رسد.

 

 

دریاچه شورابیل

اگر از مردم اردبیل بخواهید که چند مکان جذاب در این استان را به شما پیشنهاد دهند، مطمئنا یکی از گزینه‌هایی که آنها مطرح خواهند کرد دریاچه شورابیل است. دریاچه‌ای فوق العاده زیبا که در گذشته آب بسیار شوری داشت اما بعدها با تمهیدات مختلفی مقداری آب شیرین به آن اضافه شد و بدین ترتیب، حتی امروزه می‌توان شاهد پرورش ماهی نیز در آن بود. جالب است بدانید که دریاچه شورابیل یکی از قدیمی‌ترین مکان‌های طبیعی کشور بوده و حتی از دریاچه ارومیه هم قدمت بیشتری دارد. پتانسیل گردشگری بالای این دریاچه باعث شده که امکانات ورزشی و تفریحی مختلفی از جمله قایق رانی، دوچرخه سواری و پیست دو و میدانی در این مکان فراهم آورده شود. حتی هتل‌های زیبایی را نیز در اطراف دریاچه شورابیل می‌توان شاهد بود.
آدرس: شهر اردبیل، خیابان دانشگاه، ۲ کیلومتری جنوب شرقی اردبیل 

رودخانه بالیقلو چای

بالیق در زبان ترکی به معنای ماهی است و بالیقلو چای یعنی رودخانه ماهی دار. این رودخانه که حیات بخش بسیاری از مناطق روستایی اطراف اردبیل است از دل کوه سبلان بیرون آمده و با عبور از شهر اردبیل زیبایی و طراوت خاصی به این شهر می‌بخشد. اگر واقعا به دنبال کسب آرامش از سفر به شهر اردبیل هستید، تماشای این رودخانه و گوش دادن به صدای جریان آب آن را حتما در اولویت برنامه سفر خودتان قرار دهید.

 جاذبه‌های گردشگری مشگین شهر

 این شهر در استان اردبیل قرار دارد و دارای مناظر طبیعی زیبا و آثار تاریخی متعددی است. در ادامه، به برخی از جاذبه‌های دیدنی مشگین شهر اشاره می‌کنم:
 
1. پل معلق مشگین شهر: این پل آدرنالین‌خالصی را بر فراز طبیعت ارائه می‌دهد.
 
2. جهنم دره شیروان: منطقه‌ای با طبیعتی خواستنی در مشگین شهر.
 
3. آرامگاه شیخ حیدر: برجی برآمده از دل تاریخ که در این شهر قرار دارد.
 
4. کهنه قلعه مشگین شهر: یک قلعه تاریخی از دوره ساسانیان.
 
5. آبشار گورگور خیاوچای: عروس دامنه‌های سبلان.
 
6. پارک جنگلی مشگین شهر: یک مکان دلفریب با رنگ‌های طبیعت.

 

 

شهرستان نمین

 شهرستان نمین در استان اردبیل دارای منابع طبیعی غنی است. این شهرستان در منطقه‌ای کوهستانی و در حاشیه دریای دریاچه خزر قرار دارد و ارتفاع آن از سطح دریا حدود ۱۷۰۰ متر است.
 
منابع طبیعی نمین شامل موارد زیر می‌شود:
 
1. جنگل‌ها: نمین دارای جنگل‌های طبیعی فندق، ازگیل، زالزالک، تمشک و باغ‌های میوه فراوان است.
 
2. آب و هوا: نمین دارای آب و هوایی معتدل، با زمستان‌های سرد و تابستان‌های ملایم است.
 
3. آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری: در نمین، می‌توانید از آرامگاه بابا روشن، جنگل و منطقه توریستی فندقلو، مقبره پیرلنگ، آب‌های معدنی قره‌چناق و سایر جاذبه‌های دیدنی لذت ببرید.
 

شهر زیبای سرعین

شهر سرعین در استان اردبیل، ایران، دارای جاذبه‌های فوق‌العاده‌ای است که گردشگران را به خود جذب می‌کند. این شهر دیدنی در ۳۰ کیلومتری غرب شهر اردبیل قرار دارد و به نام «شهر چشمه‌های آبگرم» معروف است. با هوای خنک در فصول گرم سال، سرعین یک مقصد زیبا برای سفر است. به همراه من، به دیدنی‌های شهر سرعین برویم:
 
1. آبگرم گاومیش گلی: در ارتفاع ۱۹۴۰ متری از سطح دریا قرار دارد و پر‌آب‌ترین چشمه معدنی این شهر است. آب این چشمه ترش‌مزه و بی‌رنگ است و برای درمان بیماری‌های عمومی، بیماری‌های سیستم حرکتی، بیماری‌های زنان و بیماری‌های قلبی مناسب است.
 
2. پیست اسکی آلوارس: بزرگترین پیست اسکی کشور در دامنه‌های مرتفع سبلان قرار دارد. در هشت ماه از سال، به‌خاطر وجود برف، قابل استفاده است.
 
3. دره گلستان (دره آلوارس): یکی از زیباترین دره‌های سرعین با چشمه‌های پرآب، یخچال‌های طبیعی، چمنزارها و گلزارهای فراوان.
 
4. آبشار ورگه سران: در دامنه‌های سرسبز سبلان، این آبشار یکی از بکرترین نقاط دیدنی شهر سرعین است.
 
5. مجتمع آبدرمانی سبلان: بزرگترین آبدرمانی خاورمیانه و ایران با امکانات و استخرهای متعدد سرپوشیده، حوضچه‌های جکوزی، سونای خشک و بخار، دوش‌ها، وان‌های انفرادی، خدمات پزشکی و درمانی مجزا برای زنان و مردان.
 
6. تپه باستانی آناهیتا: در قسمت غربی شهر سرعین واقع شده است.
 
اگر در  تعطیلات نوروزی  و عید نوروز اردبیل را به عنوان مقصد سفر خود برگزیدید سفر به شهر زیبای سرعین و استفاده از آب گرم های  این شهر  را در برنامه سفر خود بگنجانید و می توانید بلیط آبدرمانی های سرعین را با تخفیف از آسرو تراول خریداری کنید. 

خلاقیت در ارائه خدمات گردشگری

جامع‌ترین سامانه گردشگری کشور

پشتیبانی سریع و ۲۴ ساعته

آسرو سامانه هوشمند گردشگری برای شماست که با آن می‌توانید قبل از مسافرت در مورد جایی که می‌خواهید به آنجا بروید پرس‌وجو کنید و به اطلاعات مفیدی دسترسی داشته باشید. شما در آسرو می‌توانید برای جایی که می‌خواهید بروید هتل و اقامتگاه رزرو کنید. البته تجربه افرادی که از این اقامتگاه‌ها استفاده کرده‌اند هم راهنمای شما خواهد بود.

آسرو در شبکه‌های اجتماعی