آبدرمانی یا هیدروتراپی

هیدرو تراپی، هیدرودرمانی یا همان آب درمانی شیوه‌ای از معالجه است که شامل راه رفتن، انجام حرکات ورزشی در آب و در استخر می‌باشد. در هیدرودرمانی از خواص حرارتی و مکانیکی آب برای درمان بسیاری از بیماری‌ها استفاده می‌شود. این روش درمانی از طریق واکنش بدن به فشار ناشی از آب، به محرک‌های گرم و سرد، به تاثیرات مثبت خود آب، ماندن طولانی در آب گرم، کاهش حساسیت بدن به درد و بهبود جریان خون صورت می‌گیرد. هیدرو تراپی با آب گرم علاوه‌ بر این‌ که موجب تسکین و آرامش بدن می‌شود فعالیت ارگان‌های داخلی بدن را نیز کاهش می دهد. هیدرو تراپی با آب سرد نیز موجب جوان‌سازی، تحریک و افزایش فعالیت‌های اندام‌های داخلی بدن می‌شود. دوش آب گرم و جکوزی انواع هیدرودرمانی هستند که معمولا به افرادی که از درد عضلات رنج می‌برند بسیار توصیه می‌شود.

فواید و خواص آب درمانی

فواید هیدروتراپی بسیار زیاد است و نه‌تنها روی سلامت جسمی تاثیر دارد، بلکه برای بهبود شرایط روحی و روانی هم موثر است. برای اینکه متوجه شویم خواص آب درمانی چیست، در ادامه به برخی از کاربردها و مزایای این روش درمانی اشاره می‌کنیم:

  • آرام کردن و کاهش تنش‌های بدنی 
  • کاهش دردهای مفصلی
  • رفع گرفتگی و اسپاسم عضلانی
  • روشی در دسترس 
  • بهبود شرایط روحی و روانی بیمار
  • تقویت عضلات بدن
  • کمک به افزایش سوخت‌وساز بدن
  • کمک به کاهش حملات آسم ناشی از تمرین‌های هوازی
  • مناسب برای زنان باردار
  • حفظ و افزایش انعطاف بدنی
  • افزایش سرعت جریان خون
  • کمک به کاهش مشکلات ناشی از بیماری‌های ریوی، قلبی و روماتیسم
  • مناسب برای افراد مسن و کسانی که مشکلات حرکتی دارند

خواص آبگرم ها و آبدرمانی های سرعین

توجه داشته باشید آب گرم‌های سرعین با یک استخر ساده فرق دارند. این چشمه‌های آب گرم حاضر در شهر سرعین نه‌تنها برای استحمام کاربرد خوبی دارند بلکه روش خوبی برای آب‌درمانی نیز خواهند بود. سالانه گردشگران بسیاری برای استفاده از خواص آب گرم سرعین به این شهر زیبا سر می‌زنند.

با شناکردن یا غوطه‌ور شدن در آب گرم طبیعی شهر سرعین روحی تازه به جان شما دمیده می‌شود. کافی است یک روز از سفر خود به شهر سرعین را به آب گرم آن اختصاص دهید.

از  خواص این آبگرم ها  می‌شود به تنظیم عملکرد غدد در بانوان، از بین بردن و محو کردن جای زخم یا بریدگی و لکه های پوستی و بسیاری خواص ریز و درشت دیگر اشاره کرد.


به طور کلی، استخر های آب گرم سرعین و به دنبال آن، فعالیت آبدرمانی در سرعین، این قابلیت را دارد که مرهمی باشد بر دردها و گرفتگی‌های عضلانی، مشکلات ستون فقرات و مهره‌های گردن، بیماری‌های پوستی و در نهایت، از بین برندگیِ قارچ‌های پوستی. نکته قابل توجه در مورد استفاده از چشمه های آبگرم سرعین این است که فقط یک ساعت آبدرمانی در این چشمه‌ های آب معدنی برابر با فعالیتی است که در طول مدت یک ساعت پیاده‌روی سریع انجام می‌گیرد.

 مراکز آبدرمانی سرعین است همچنین  ویژگی های منحصر به فردی برای بیماران چشمی دارند. حمام گرفتن در این چشمه، از پیرچشمی و تشدید مشکلات بینایی جلوگیری و پیشگیری می‌کند. به خاطر داشته باشید، پیشگیری همیشه بهتر از درمان است.

از دیگر خواص آبدرمانی های این است که برای درمان بیماری های سیستم حرکتی دست و پا  و همچنین، شبکه‌ی روانی و اعصاب مرکزی بدن استفاده می شود.
 چراکه مواد معدنی موجود در این چشمه‌ها که از عمق گداخته زمین، به شکلی خفیف وارد آن‌ها می‌شوند، سوخت و ساز درونی بدن را تحریک می‌کنند و به شکلی زیرپوستی، چربی‌های اضافی زیر پوست را به حرکت وا می‌دارند. از طرف دیگر با بالابردن به اندازه‌ی دمای بدن باعث تعریق و کمک به سیستم کلیوی بدن می‌شوند. در اصطلاح پزشکی این فرآیند، یعنی درمان با چشمه‌ های آبگرم، گرمایش غیر فعال نامیده می‌شود و برای کسانی که توانایی تحرک چندانی ندارد از واجب‌ترین روش‌های درمانی است.

در سفر رویایی تان به استان اردبیل  سفر به شهر زیبای سرعین و استفاده از آبدرمانی های این شهر را هم در برنامه سفر خود قرار دهید و می توانید بلیط آبدرمانی های سرعین را با تخفیف از آسرو تراول خریداری کنید. 

خلاقیت در ارائه خدمات گردشگری

جامع‌ترین سامانه گردشگری کشور

پشتیبانی سریع و ۲۴ ساعته

آسرو سامانه هوشمند گردشگری برای شماست که با آن می‌توانید قبل از مسافرت در مورد جایی که می‌خواهید به آنجا بروید پرس‌وجو کنید و به اطلاعات مفیدی دسترسی داشته باشید. شما در آسرو می‌توانید برای جایی که می‌خواهید بروید هتل و اقامتگاه رزرو کنید. البته تجربه افرادی که از این اقامتگاه‌ها استفاده کرده‌اند هم راهنمای شما خواهد بود.

آسرو در شبکه‌های اجتماعی