شهریور ماه پرطرفدار برای سفر

روزهای تابستان و تعطیلات مدارس رو به پایان است؛ اگر تا به حال به سفر در شهریور نرفته‌اید، وقتش است که برای سفری نه چندان طولانی، برنامه‌ریزی کنید. ممکن است انتخاب بین شهرهای مختلف برای مسافرتی به‌یادماندنی برایتان کمی سخت باشد.هوای اردبیل هم در بیشتر ماه‌های سال سرد است. اگر می‌خواهید به تماشای زیبایی‌های این شهر بروید، سفر در شهریور زمان مناسبی است. آب و هوای خوش و مناظر زیبا اردبیل انرژی بالایی به شما منتقل می‌کند.

 

سرعین اردبیل زادگاه چشمه‌های آبگرم طبیعی

 سرعین در ۳۰ کیلومتری اردبیل واقع شده که محبوبیت بی نظیرش را مدیون چشمه‌هایی از آبگرم طبیعی است که در آن جریان دارند. اغلب مسافران از سرتاسر کشور برای استفاده از این چشمه‌های گرم طبیعی و استفاده از خواص درمانی آن‌ها عازم سرعین این شهر زیبا و خوش انرژی و خوش آب وهوا می‌شوند. از جمله چشمه‌های آب گرمی که در سرعین وجود دارند می‌توان به آبگرم گاومیش گلی، آبگرم ایرانیان و آبگرم قهوه سویی اشاره کرد. اگر قصد سفر به سرعین و بهره بردن از خواص آبگرم های طبیعی را دارید، فراموش نکنید که به مشگین شهر هم سری بزنید و در کنار تماشای زیبایی‌های این شهرمانند پل معلق دیدنی مشگین شهر، از چشمه‌های آبگرم زلال آن هم بهره ببرید.

 

آنچه سرعین را به عنوان بهترین مکان برای مسافرت در شهریور تبدیل کرده، آب و هوای خنک و کوهستانی است که در تابستان‌های گرم و سوزان در این منطقه جریان دارد. با وجود بارش‌های زمستانی فراوان، سرعین طبیعتی بی‌نظیر دارد و چشمه‌های فراوانی در قسمت‌های مختلف این منطقه جاری هستند.
اگر می‌خواهید در یک دشت سرسبز کمپ بزنید و ساعاتی را در دل طبیعت و در آرامش محض سپری کنید، دره آلوارس یا دره گلستان یکی از بهترین گزینه‌های پیش روی شما در سرعین اردبیل است. بارش‌های فراوان این دره را به یک دشت سرسبز تبدیل کرده و آب و هوایی بی نظیر را برای آن به ارمغان آورده است.


از دیگر جاذبه‌های سرعین که در حین سفر به این خطه می‌توانید از آن بازدید به عمل بیاورید می‌توان به آبشار ورگه سران اشاره کرد. آب‌ آبشار ورگه سران از دل کوه‌های سرعین جاری شده و آبشاری را به وجود آورده که صدای آن آرام‌بخش‌ترین صدایی است که در این منطقه به گوش می‌رسد. سکوت جاری در منطقه سبب می‌شود که صدای آبشار حتی از فاصله‌های دورتر به گوش برسد و گردشگرانی که به طور اتفاقی به سمت این منطقه حرکت کرده‌اند از دیدن آبشار ورگه سران بی‌نصیب نمانند.

دریاچه شورابیل
در جنوب شرقی شهر اردبیل، دریاچه شورابیل زیبا خودنمایی می کند که به عنوان تنها دریاچه طبیعی داخل شهری در ایران است. این دریاچه دارای آب شور بوده و قدمتی بیشتر از دریاچه ارومیه دارد. این منطقه دارای فضای سبز، تپه، دریاچه ای نقره ای همراه با امکانات تفریحی مناسبی است که می تواند محلی عالی برای گذراندن یک روز شاد و مفرح باشد. در زمان های گذشته به دلیل شوری و لجن طبی شهرت زیادی داشت و در سال های اخیر نیز با افزودن آب شیرین به این دریاچه امکان پرورش ماهی فراهم شده است، همچنین امکاناتی نظیر قایق رانی، پیست دو و میدانی، دوچرخه سواری، باغ وحش و رستوران در وسط دریاچه وجود دارند. هر ساله صدها پرنده مهاجر از روسیه به این دریاچه می آیند، توجه داشته باشید که شکار در این منطقه ممنوع است.

بازار بزرگ اردبیل
بازار بزرگ و قدیمی شهر اردبیل یکی از مکان‌های دیدنی و به یادگار مانده از دوره صفویه است و این بازار دارای چندین تیمچه‌، حمام، مسجد و سرا است که با تاریخچه غنی خود هنوز هم سرپا هستند. تاریخچه این بازار به سده‌ های ۷ و ۸ هجری قمری برمی گردد و این بازار قدیمی جزو جاذبه‌ های گردشگری شهر به شمار می رود. طاق‌ های جناغی و گنبدهای ساده دارای زیبایی چشم‌ نوازی هستند، همچنین محوطه‌ داخلی بازار با نور و روشنایی توسط روزنه‌ های موجود در پوشش‌ های گنبدی دیده می شود و بخش های مختلف این بازار عبارتند از چهار سوق یا بازار بزرگ قیصریه، بازار اصلی، بازار چاقوسازان، راسته‌ پارچه فروشان، سراجان، بازار زرگران، راسته کفاشان، مسگران، راسته‌ پیر عبدالملک، علافان و …

گردنه حیران

گردنه حیران، حرکت در مسیری پیچ درپیچ، لابه‌لای تکه‌های گمشده ابر و بر زمینه سبز جنگل‌های پرپشت گیلان است.

هرکس باید یک خاطره در حال خوردن آش دوغ با سیر فراوان در گردنه حیران داشته باشد و تکه‌های خنک مه دورش حلقه بزند.

گردنه حیران پیچشی خیال انگیز است که در مسیر جاده آستارا به اردبیل و لب مرز ایران و آذربایجان قرار دارد؛ مسیری جذاب برای طبیعت‌گردها و طرفداران تماشای منظره‌های زیبای طبیعی است.

فصل بهار و تابستان این گردنه و مسیر رسیدن به آن پر از گردشگرانی می‌شود که برای تماشای منظره‌های بی‌نظیر طبیعت پیرامون حیران دل به جاده می‌زنند.

همین زیبایی حیرت انگیز طبیعی این منطقه را به یک مقصد گردشگری با امکانات تفریحی مثل تله‌کابین، سورتمه سواری و زیپ‌لاین تبدیل کرده است.

اگر به مسیر گردنه حیران وارد شدید از میان کافه‌های بین راه یکی را انتخاب کنید و لذت نوشیدن چای هیزمی معطر و چشیدن آش دوغ با سیر فراوان را از دست ندهید؛ در حالی که باران و مه و مناظر سبز را تماشا می‌‎کنید.

با وجود دشت‌های گلی که در این منطقه می‌شکفد، عسل حیران، مرغوب، لذیذ و معطر است؛ بهترین سوغات طبیعی که می‌شود از حیران آورد.

حیران در هر فصلی زیبایی خاص خودش را دارد و شما را شگفت‌زده می‌کند.

 

این مسیر خیال‌انگیز در فصل بهار و تابستان در هاله‌ای از مه قرار دارد و مسافران در طول مسیر از دل مه به زیر بارش باران، تابش آفتاب و مسیر رنگین کمان می‌روند.

 

 در شهریور ماه  آب و هوا رو به خنکی می‌رود و با نزدیک شده به بازگشایی مدارس، بهترین زمان برای سفر است و استان اردبیل و شهر سرعین یکی از بهترین مقاصد گردشگری و سفر درشهریور ماه می باشد.

  در سفر به شهر زیبای سرعین و استفاده از آب گرم های  این شهر و می توانید بلیط آبدرمانی های سرعین را با تخفیف از آسرو تراول خریداری کنید. 

خلاقیت در ارائه خدمات گردشگری

جامع‌ترین سامانه گردشگری کشور

پشتیبانی سریع و ۲۴ ساعته

آسرو سامانه هوشمند گردشگری برای شماست که با آن می‌توانید قبل از مسافرت در مورد جایی که می‌خواهید به آنجا بروید پرس‌وجو کنید و به اطلاعات مفیدی دسترسی داشته باشید. شما در آسرو می‌توانید برای جایی که می‌خواهید بروید هتل و اقامتگاه رزرو کنید. البته تجربه افرادی که از این اقامتگاه‌ها استفاده کرده‌اند هم راهنمای شما خواهد بود.

آسرو در شبکه‌های اجتماعی