آب گرم معدنی قینرجه ی نیر

در 36 کیلومتری جنوب غرب شهر اردبیل و پنج کیلومتری شهر نیر در حوالی روستای ایلانجق دومین چشمه آبگرم استان اردبیل و ایران با درجه حرارتی معادل 70 درجه سانتیگراد واقع شده که از جایگاه ویژه ای برخوردار است. چشمه آبگرم قینرجه در جوار جاده نیر به سراب قرار گرفته که در شمال این چشمه روستای قره تپه، در شرق روستای برجلو، در غرب روستای ایلانجق و در جنوب روستای بلقیس آباد واقع شده که فاصله این چشمه تا کوه آتشفشان سبلان 24 کیلومتر بوده و این آتشفشان در شمال غرب این چشمه واقع شده است.

چشمه های جوشان اطراف آب گرم قینرجه

در جوار این چشمه و در روستاهای واقع در شرق و غرب این چشمه نیز چشمه هایی با درجه حرارتهای پایین تر قرار گرفته که تماما از ترکیب شیمیایی کلرور سدیک و بی کربناته تشکیل شده اند، در شرق این چشمه روستای برجلو واقع شده که چشمه برجلو نیر درجه حرارت آن 50 درجه بوده که 20 درجه از چشمه قینرجه سردتر است.

در غرب چشمه قینرجه نیز چشمه ایلانجق واقع شده که دمای آن 48 درجه بوده و 22 درجه از قینرجه خنک تر است. مقایسه ای بین چشمه قینرجه با 20 چشمه واقع در جوار آن صورت گرفته که جایگاه آن را نسبت به چشمه های همجوار نشان می دهد.

این منطقه ناحیه ای صخره ای است که در 24 کیلومتری کوه آتشفشان سبلان و در محدوده جنوب شرق این کوه واقع شده و نسبت به مناطق همجوارش از ارتفاع کمتری که معادل 1704 متر بوده، قرار گرفته است.

وجود آبگرم هایی نظیر قینرجه، بورجلو، سقزچی، ولیعصر و قره شیران که درجه حرارت بعضی از آنها تا 70 درجه سانتیگراد نیز ثبت شده است و برای درمان امراض پوستی، جلدی و اعصاب مفید تشخیص داده شده است و وجود منطقه زیبای بولاغلار در مجاورت شهر نیر، آب و هوای خنک و طبیعت سبز و دلچسب فصول بهار و تابستان حاکی از پتانسیل مطلوب شهرستان برای گردشگری و توریسم است.

قابل ذکر است که چشمه ای به نام داش آلتی، در 7 کیلومتری جاده نیر – سراب و در 100 متری سمت چپ آبگرم قینرجه در طبیعت برجلو (بوشلی) قرار دارد که به جهت دارا بودن خاصیت درمانی بسیار زیاد، مورد توجه گردشگران بسیار می باشد. لذا علاقه مندان می توانند ضمن استفاده از آبگرم قینرجه،ازداش آلتی سویی یا چشمه داش آلتی نیز استفاده نمایند.

از امکانات این آب گرم می توان به یک سالن نسبتا مجهز که دارای دوش، سالنی جهت رختکن، سرویس های بهداشتی، زمینهایی جهت والیبال و فوتبال ساحلی و نیز حمام آفتاب اشاره نمود. البته این مکان به بوفه و فروشگاهی در بیرون ساختمان جهت تهیه برخی وسایل مورد نیاز نیز مجهز می باشد. قابل ذکر است که فضای کوهستانی و نیز وجود آب های روان در پشت ساختمان محیطی بکر را جهت استراحت در فصول گرم سال برای گردشگران فراهم می آورد.

از طریق سایت آسرو تراول می توانید بلیط آبدرمانی های استان اردبیل را با تخفیف ویژه و با قیمت مناسب رزرو کنید.

خلاقیت در ارائه خدمات گردشگری

جامع‌ترین سامانه گردشگری کشور

پشتیبانی سریع و ۲۴ ساعته

آسرو سامانه هوشمند گردشگری برای شماست که با آن می‌توانید قبل از مسافرت در مورد جایی که می‌خواهید به آنجا بروید پرس‌وجو کنید و به اطلاعات مفیدی دسترسی داشته باشید. شما در آسرو می‌توانید برای جایی که می‌خواهید بروید هتل و اقامتگاه رزرو کنید. البته تجربه افرادی که از این اقامتگاه‌ها استفاده کرده‌اند هم راهنمای شما خواهد بود.

آسرو در شبکه‌های اجتماعی